Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

  • Basiskompetanse
  • Selvutvikling "Våge å være meg".
  • Kurs og foredrag.
  • Livs-og karriereveiledning.
  • Healing. Kontakt og fjernhealing.
  • Kinesiologi og energibalansering.

  

KAPTEIN i ditt eget liv

Vi skal gjennom to helger se på disse temaene og alle har målet å bidra til at du får et bedre liv. Større indre styrke skaper evnene til å stå imot ytre motgang som ofte fører til fordomsfulle og uriktige ytringer, oppfatninger om venner, familie, kollegaer , de der og oss her og for mange et forsøkt på å sverte den som stiller uønskede spørsmål.  

P

Kraften i å tørre å være meg selv.

Det krever styrke å tørre å være seg selv, ha egne meninger og stå ved dem selv når de fleste er uenig med deg. Det er en kjent øvelse å forlate sine egne meninger, tro og drømmer i livet, når motgang kommer og heller la seg påvirke av den andre sin mening.

Meningers mot er en styrke man bygger opp gjennom øvelse, men må drives av en indre motivasjon, og et sterkt ønske å oppleve nye og spennende ting i livet.

P

Er du født sånn eller har du blitt sånn ?

Visste du at mange av dine valg i dag, har du lært av dine foreldre og kan være uvaner som besteforeldrene dine la til seg når de var unge.  De lærte dem bort til dine foreldre og i dag har de blitt dine sannheter om hvordan man skal gjøre og forholde seg til forskjellige situasjoner og mennesker? De aller fleste tilfeller er det ikke sannheten, men den sannheten du tror på og kan gi deg varierende utfall. Dine foreldre har kopiert sitt DNA og halvparten av deres materiale har blitt hele deg. Du er en ny, men unik utgave av dine foreldre.

Vårt DNA materialet er kun potensielle muligheter, slik som stamcellene våre også kun er passive celler som trenger en påvirkning for å kunne bli aktivisert. 

Vi kan styre vårt DNA det lar seg påvirke av omgivelsene rundt seg, derfor vil man kunne korrigere sine DNA strukturer og endre sitt liv. Hvordan vi kan gjøre dette i praksis er fokuset på denne bolken.  

P

Hva har du gjort med livet ditt og hva har livet ditt gjort med deg?

Det er to ting som er fakta her i livet. Du blir født og du kommer til å dø. Det er to sannheter man ikke kommer utenom. Barndommen, ungdommen, voksenlivet, alderdommen er den tiden som er mellom disse punktene. Det er det som kalles livet.

Derfor kan man si at der du nå står foran ditt speil og ser på deg selv, - så er du i stor grad et resultat av hva du har tenkt og følt om deg selv og andre, hvilke handlinger som er gjort og alt det har tilsammen blitt ditt liv. Dine livsopplevelser. Så denne bolken handler om «Hva har du gjort med livet ditt og hva har livet ditt gjort med deg»? 

P

Dine livsvalg og ditt ståsted i dag.

I dag er du i stor gard et resultat av ditt levde liv. Mesteparten av dette har du nok levd på en ubevisst måte og fylt dagene med dine vaner, rutiner og daglige sysler. Antageligvis har de aller fleste av dine vaner og rutiner ikke vært planlagt i stor grad og heller sneket seg innpå deg. En rekke av dem har du i tillegg arvet av dine forfedre.  

Derfor vil i denne bolken se på hva man har som styrke og hva man kunne tenke seg og korrigere for fremtiden. Her er det ofte man bruker Kinesiologi for å finne årsaks sammenhenger som man ikke med letthet selv finner tilbake til. Vi ser på «Dine livsvalg og ditt ståsted i dag» med fokus på endringene i fremtiden.

P

Selvtillit er summen av dine selvfølelser og dine selvbilder.

Din selvfølelse påvirker deg og sørger for at du velger den trygge og sikre veien, - den som er kjent for deg og som ikke kommer til å skade deg. Den passer på at du får rett og slett oppfører deg som du alltid har gjort.

P

Ditt selvbilde påvirker deg

Er de bildene du mentalt lager av deg selv. Ofte er de du finner frem en kopi av tidligere tenkte sannheter som på virker deg både positivt og negativt, litt avhengig av hvilken selvfølelse du har i de forskjellige situasjoner.

P

Din selvtillit påvirker deg.

Din selvtillit er blandingen av selvfølelse og selvbilder som møter en livsopplevelse. Der og da når du står midt oppi den føler du deg enten veldig bra eller så føler du deg ikke fullt så bra. Alt avhengig av hva som er lagret fra før.

P

Dine fokuskorrigeringer.

Våre tanker, følelser og handlinger avgjør hva som blir våre livsopplevelser. Vi skal i denne bolken ta for oss det faktum er at det som hjelper er å fokuser på det man øsker skal skje og ikke det man er redd for. Ofte er det motsatte vanlig... Håper ikke...... siden vi kommer for sent frem. Osv. Osv.

Vi skal her gå gjennom Tanken – Følelsen –Planen - Korrigeringene -Handlingene som sammen skaper Livsopplevelser i våre liv. Det har et gjort i all tid enten vi liker dem eller ikke, men vi skal nå være «Kaptein i eget liv» og skape livsopplevelser vi ønsker velkomne i våre liv.

Vi går her gjennom noen punkt som er viktig å huske på når man skal prioritere sine oppgaver og planlegge veien videre fra der man er til dit man ønsker seg.

P

Din gjennomføringsplan og dine nye livsopplevelser.

Konkrete arbeids -og planleggingsverktøy som skal hjelpe deg i ditt arbeide med å ¨gjøre arbeidet med å bli «Kaptein i eget liv» lettere for deg i det daglige.

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn